Çin’in Oyun Endüstrisi Hızla İyileşiyor
SHANGHAI, 28 Temmuz (Xinhua) — Çin’in oyun endüstrisi 2023’ün ilk yarısında hızla toparlanarak 668 milyon kullanıcıya ulaştı.
Perşembe günü Şangay’da yayınlanan bir endüstri raporuna göre, Çin’in yerel oyun pazarının satış gelirleri yılın ilk yarısında önceki yarıya göre yüzde 22,2 artışla 144,3 milyar yuan’a (yaklaşık 20 milyar ABD Doları) ulaştı.
Çin Audio-Video ve Digital Broadcasting Association tarafından yayınlanan raporda, genel toparlanma eğiliminin belirgin olduğu ve pazarın yılın ikinci yarısında daha güçlü bir ivme göstermesinin beklendiği belirtildi.
Verilere göre, Ocak-Nisan döneminde Çin’deki çevrimiçi oyun kullanıcılarının genel istek ve becerileri henüz düzelmedi ve oyun sektörünün satış gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,39 düştü ancak pazar bir miktar iyileşme gösterdi. Mayıs ayından itibaren güçlü toparlanma.
Birlik yetkilisi Zhang Yijun, “Çin’in oyun segmenti kademeli olarak temel çizgisinden çıkıyor ve yukarı doğru bir büyüme eğilimi gösteriyor” dedi.
Zhang, şu anda Çin’in yerli oyun eserlerinin önde gelen pazar hedeflerinin ABD, Japonya ve Güney Kore olduğunu, Orta Doğu, Latin Amerika ve Güneydoğu Asya gibi gelişmekte olan pazarlarda da satışların hızlandığını sözlerine ekledi.