Ekonomi

DAE, Boeing 737 MAX teslimatlarında daha fazla gecikme konusunda uyardı

Önde gelen uçak kiralama şirketi Dubai Aerospace Enterprise (DAE) Capital, Boeing 737 MAX jetlerinin teslimatında ek gecikmeler bekliyor. Şirket duyuruyu Çarşamba günü yaptı ve Boeing’in geciken teslimat taahhütlerini yerine getirmesini muhtemelen engelleyecek faktörler olarak üretim sınırlamalarını ve son teknik sorunları öne sürdü.

Federal Havacılık İdaresi (FAA), Boeing’in bir bitiş tarihi belirtmeden 737 üretimini ayda 38 jette tutmasını zorunlu kıldı. Bu tedbirin amacı kalite kaygılarını gidermek ve yeni uçaklara yönelik artan talebi karşılamak için gereken üretim artışını ertelemek.

Boeing, 5 Ocak’ta 737 MAX 9 uçağında kapı tıkacının patlamasıyla sonuçlanan olayın ardından hem düzenleyiciler hem de havayolları tarafından incelemeyle karşı karşıya kaldı. DAE CEO’su Firoz Tarapore, bir analist görüşmesi sırasında Boeing’in mevcut sözleşme yükümlülüklerini yerine getirme becerisine ilişkin şüphelerini dile getirdi. Tarapore, “Açıkçası, Boeing’in mevcut sözleşme taahhütlerini yerine getirebileceğinden emin değiliz çünkü şu anda bahislerini istedikleri şekilde kontrol ettiklerinden emin değilim” dedi. Tarapore ayrıca DAE’nin şu anda gecikmeler yaşadığını da belirtti.

Bu zorluklara rağmen Tarapore, Boeing’in sorunları çözme becerisine olan inancını dile getirdi. Boeing’in DAE ve havayolu müşterilerine saygın bir şirketten kaliteli bir ürün satın aldıklarına dair güvence sağlayacağına inanıyor.

Boeing, DAE tarafından yapılan yorumlara henüz yanıt vermedi.

500 uçaklık filosuyla dünyanın en büyük 10 uçak kiralayıcısı arasında yer alan DAE, teslimatları 2023-2026 yılları arasında yapılması planlanan 64 adet Boeing 737 MAX jeti satın almak için geçtiğimiz ağustos ayında anlaşmaya vardı.

Mali açıdan DAE, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin ardından uygulanan yaptırımlar nedeniyle daha önce Aeroflot’a kiralanan ve Rusya’da tutulan yedi uçağın sigorta tazminat taleplerinin 118 milyon dolarını da içeren 351 milyon dolarlık tam yıl kâr bildirdi.

DAE ayrıca Rusya’da mahsur kalan 19 uçağın 2022 yılında 577 milyon dolar zararını sileceğini duyurdu. Geri kalan 12 uçak için potansiyel ek gelire dikkat çeken Tarapore, DAE’nin potansiyel bir ticari anlaşmaya varmak için gerekli onayları alma sürecinde olduğunu belirtti. Tarapore şu uyarıda bulundu: “Şu ana kadar gördüklerimize dayanarak ne olacağını tahmin etmek çok tehlikeli bir oyun… Çabalıyoruz ve almamız gereken tüm onaylarla, işe yarayacak bir sonuç almayı umuyoruz.” herkes.”

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu